Historiaa

Virolaisen sukuseuran historiikki

Kesän 2011 sukukokouksessa päätettiin, että seuran toiminnasta julkaistaan historiikki vuonna 2013, kun seura täyttää 30 vuotta.

Sodanjälkeisen muistitiedon kerääminen

Kesän 2009 sukukokous päätti, että sukuseuralaisilta ruvetaan keräämään muistitietoa sodanjälkeiseltä ajalta, erityisesti 1940- ja 1950-luvuilta. Muistelusten vastaanottajana toimii sukuseuran sihteeri. Sähköpostiosoite: sihteeri@virolaisensukuseura.fi

Kannaksen väestönsiirrot 1939 - 44

Esa Vuoriston esitelmä sukujuhlassa 10.7.2011

Johannes Virolaisesta kertova Johannes-näytelmä
Teatteri Viinipuu esitti näytelmää 15.-21.6 2010 Aleksanterin teatterissa Helsingissä täysille katsomoille. Näytelmä sai suopean vastaanoton yleisöltä.

Sukujen historiaa
Tässä julkaistaan tietoja esivanhemmista.

Yrjö ja Anna Virolaisen sukupuu

Jäsenten kertomuksia ja valokuvia

Halukkaat voivat tarjota muisteluksia ja valokuvia suvun vaiheista.

Valokuvia ja muisteluksia voi lähettää sähköpostiosoitteeseen sihteeri@virolaisensukuseura.fi

Muistelmia sota-ajalta

Kauko Hämäläinen: EVAKKOTAIVAL

Pirkko Vahvelainen: TALVISODAN ALKUVAIHEET YLÄSOMMEESSA JA PORLAMMISSA

Sisarukset Anna-Liisa (vas.), Martta ja Aina Virolainen, Matti Virolaisen (1860-1929) tyttäret vuonna 1918 (Matti Virolaisen sukuhaara)

Valokuvia

Ohje: Saat kuvat näkymään suurempana klikkaamalla kuvaa. Hiiren oikealla näppäimellä saat avattua kuvan itsenäiseen ikkunaan tai välilehteen.

Ville ja Mira Joutsenon lapset Valtteri, Vilhelmiina ja Verneri keväällä 2011 (Paavo Virolaisen sukuhaara)

Otto, Aino (os, Haili), Raija ja Kaija Virolainen ja Kaiku-koira kotipihalla Lohjan mlk:n Paloniemessä juhannusruusujen aikaan vuonna 1950 (Aatami Virolaisen sukuhaara).